Sediu in apartament. Lamuriri de la Ministerul Finantelor

Postat de

Ministerul finantelor clarifica situatia cu sediile sociale.

Ministerul finantelor a clarificat cumva situatia cu sediile sociale din cladiri prin faptul ca a precizat printr-un document faptul ca persoanele fizice care din 31 decembrie 2015 au în proprietate clădiri nerezidenţiale sau clădiri cu destinaţie mixtă (şi rezidenţială, şi nerezidenţială) au obligaţia să depună o declaraţie, până la data de 31 martie 2016. Astfel dupa numeroasele elemente de confuzie de care au avut parte contribuabilii si care au fost reflectate in presa Ministerul Finantelor a publicat urmatorul comunicat:

„Lămuriri cu privire la plata impozitelor și taxelor locale și la depunerea declarațiilor

În urma materialelor apărute în presă, Ministerul Finanțelor Publice face următoarele precizări:

Persoanele fizice care din 31 decembrie 2015 au în proprietate clădiri NEREZIDEȚIALE sau clădiri cu DESTINAȚIE MIXTĂ au obligația să depună o declarație, până la data de 31 martie 2016, conform Modelului 2016 – ITL aprobat prin ordinul comun MFP/MDRAP nr.4087/2069 din 22 decembrie 2015 publicat în MO nr.972/29.12.2015.

Exemplu: în cazul în care am o locuință cu destinatie mixtă (în apartament) unde am înregistrat un sediu social ca persoana fizică autorizată sau ca un SRL, chiar dacă nu-mi desfășor activitatea acolo, trebuie să depun această declarație până la 31.03.2016.

Așadar, NU toate persoanele fizice trebuie să depună această declarație!

În ceea ce privește terenul de sub casă, acesta se impozitează în funcție de rangul localității și zona în care se gasește imobilul, conform art.465, alin.2, din Legea nr.227/2015, privind Codul Fiscal. Impozitul este cel aferent terenului cu construcție.

Sursa : http://mfinante.ro/acasa.html?method=detalii&id=121686

Lasă un răspuns