Schimare de administrator sau mutare de sediu ? sa ne gandim putin…
Fiscul solicita la schimbarea adminitratorilor, precum si in alte cazuri expres prevazute completarea unui document de cca 13 pagini care a fost gandit initial ca un intrument de lupta impotriva evaziunii fiscale. Astfel fiscul luat de valul luptei impotriva evazionistilor solicita comppletarea unui document de cca 13 pagini.
Antreprenorii s-au plans referitor la acest document ca este prea stufos si ca sunt solicitate un volum considerabil de date ( chiar personale )
Printre datele solicitate se refgasesc informatii referitoare la conturile bancare ale contribuabilului, numarul de contracte de munca incheiate, studii..
Aceste informatii si modul stufos in care sunt solicitate creaza o presiune destul de mare pe antreprenori si o crestere a birocratiei de care pana si secretarii de stat din Ministerul de Finante au inceput sa fie constienti.
Din ce in ce mai multe voci se revolta asupra situatiei in care companiile corecte sunt pedepsite in masa datorita faptului ca printre ele se afla si evazionisti.
Concret au fost mentionate chiar cazuri de administratori de societate straini ( mai ales in randul multinationalelor) care au refuzat sa accepte mandat de administrare a unei companii datorita faptului ca trebuiau sa-si declare inclusiv sistemele de pensii private pe care le aveau in tara de origine.
Intrebările Fiscului mai vizeaza printre altele si datoriile la buget pe care le-ar avea patronii şi asociaţii lor, dar şi rezultatele financiare trecute.
Pe de alta parte se pare ca sistemul incepe sa dea rezultate in sensul ca anul trecut ANAF a incasat TVA cu 12% mai mult decat in 2014. Deasemenea un numar de cca 35% dintre cei care au solicitat aprobarea fiscului au fost refuzati.Pentru ca DA, raspunsurile la chestionar trebuie justificate cu acte.